Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Hipp lanserar ny ekoprodukt

På kort tid har den helekologiska tyska barnmatstillverkaren Hipp gjort sig ett namn på den svenska marknaden. Under 2005 stod Hipp för 60 procent av försäljningen av ekologisk barnmat på burk och 10 procent av den totala försäljningen av burkbarnmat. (Inom kort publicerar Ekoweb resultaten för 2006 års försäljning). Under 2007 fortsätter Hipp att satsa på den svenska marknaden och i maj lanseras den första nyheten för året. -Under vecka 19 kommer en ny ”Fruit Break”, det vill säga en förpackning om fyra 100 grams förpackningar med fruktpuré. Den nya smaken blir jordgubb-blåbär-äpple och kommer att säljas hos Coop och Bergendahls. Under 2007 planerar vi ett flertal nya produkter för den svenska marknaden, i dagsläget finns det 55 stycken. Försäljningen gick jättebra under 2006 och vi ser fortsatt ljust på framtiden, säger Frida Keane som är produktchef för Hipp Norden.

2007-05-04