Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Bare Brands marknadsför endast eko-livsmedel

Den internationella marknadsföringsbyrån 8seconds startar nu upp dotterbolaget Bare Brands som enbart skall syssla med marknadsföring av ekologiska livsmedel. Företaget är verksamt i Storbritannien och kan erbjuda en helhetsservice från varumärkesstrategi till utformningen av reklamblad. Företagets vd Fergal O’Mullane menar att varumärkesdifferentiering är lika viktigt för ekologiska produkter som för konventionella. Ett starkt varumärke kan spela en avgörande roll för val av distributionssätt och hyllpresentation, något som i sin tur påverkar försäljningen. – Vi är verkligen glada över att arbeta med ekologiska produkter under en sådan kritisk tidsperiod, säger O’Mullane. De senaste åren har den ekologiska sektorn oerhört snabbt gått från en liten nischmarknad till en relativt öppen och omfattande marknad. Det innebär en fantastisk möjlighet för företag som tillhandahåller ekologiska produkter, men det innebär också att man måste avsätta energi och resurser till effektiv marknadsföring, avslutar Fergal O’Mullane vd för Bare Brands. Källa: www.organicts.com

2002-11-27