Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Årets Ekoinsats till ICA Maxi Nacka: + 25 procent

Med tydlig och rätt marknadsföring så säljer ekologiskt mycket bra. Det visar ICA Maxi Nacka som under det året som gått har ökat försäljningen av ekologiska livsmedel med hela 25 procent. Hemligheten är enkel, exponering i butik!

För detta har ICA Maxi Nacka premierats med priset ”Årets ekoinsats" på Dagligvarugalan som nyligen genomfördes i Stockholm. ICA-handlaren Emma Nilsson tog emot priset och poängterar att ekologiskt är en oerhört viktig kategori för dom. ICA Maxi Nacka får priset med motiveringen att man inrättat en hel gång där de lyfter fram sina största ekologiska leverantörer. Tillsammans med detta har man också inrättat eko-gavlar där man ytterligare har exponerat ekologiska produkter. Därmed har ICA Maxi Nacka lyckats att öka den ekologiska försäljningen med 25 procent. ICA Maxi Nacka skiljer sig härmed från många andra ICA-handlare som kraftigt dragit ned sin exponering och marknadsföring de sista åren, enligt Matsprikollen. Sponsorer till priset ”Årets ekoinsats" är Kung Markatta och Urtekram.

2020-11-02