Din oberoende källa till kunskap om ekomarknaden.

Kung Markatta satsar på nätet

Det är mycket på gång hos Kung Markatta just nu. I dagarna lanseras den nya hemsidan och i går, onsdag, introduceras företaget på Face Book. Dessutom utlyser företaget en tävling, i nämnda medier, där konsumenterna kan föreslå nya produkter till Kung Markattas sortiment. Bästa bidraget belönas med produkter från Kung Markatta till ett värde av 10 000 kronor.

-Vi satsar på de sociala medierna för att kunna hålla en aktiv dialog med våra konsumenter. Det finns många engagerade konsumenter på nätet och det är en modern och smart kontaktyta, säger Kung Markattas vd Peter Enberg.

Kung Markatta ökade sin försäljning under 2008 med 20 procent och omsatte då 180 miljoner kronor.

- Vi kommer att öka omsättningen ytterligare i år, till viss del på grund av prishöjningar men även på grund av att vi säljer större volymer, säger Peter Enberg.
Kung Markatta saluför distribuerar varumärken som Yogi tea, Green & Black’s, Alpro soya, Urtekram och Schär.

2009-11-12